Vertaisperheet

Vertaisperhetoiminta perustuu vapaaehtoisuuteen, samantyyppisten kokemusten jakamiseen, tuen antamiseen ja välittämiseen.

Voit ottaa vertaisperheisiin yhteyttä niin pienissä kuin suurissakin asioissa esimerkiksi silloin, kun arjessa jaksaminen mietityttää tai kun haluat jakaa ilon ja onnistumisen kokemuksia. Vertaisperheillä on arjesta selviytymisen kokemus ja järjestön antama koulutus. He ovat kaikki eri ikäisten autismikirjon lasten vanhempia. He haluavat antaa vertaistukea muille autismikirjon lasten vanhemmille.

Vertaisperheet täydentävät yhteiskunnan tarjoamia palveluja.

Vertaisperheiden yhteystiedot

Ivaskan perhe, Pasto

Jari p. 0400 642 319 ja Katja p. 0400 828 412, yhteydenotot iltaisin.

Sähköposti: katja.ivaska(at)gmail.com, jari.katja(at)gmail.com. jari.ivaska(at)gmail.com

Kontuvuoren perhe, Helsinki:

Satu-Susanna puh. 044 5506 606, yhteydenotot iltaisin.

Sähköposti: satu.siren(at)hukassa.com (Satu: suomi, ruotsi)

Koskelaisen perhe, Vääksy:

Kaisa, puh. 045 113 2312

Sähköposti: Kaisa:  tipsut(at)gmail.com

Määtän perhe, Oulu:

Terhi puh. 040 5634 633 ja Petri puh. 040 5636 131.

Sähköpostit: terhi.maatta(at)dnainternet.net ja petri.maatta(at)dnainternet.net (Petri puhuu myös englantia).

Raution perhe, Hämeenlinna:

Sari ja Kai, puh. 040 5220 933

Sähköposti: sari.rautio(at)hameenlinna.fi

Turkin perhe, Iisalmi:

Kristiina puh. 044 364 2704 ja Osmo puh. 044 064 2704.

Sähköposti: osmo.turkki(at)gmail.com, kristiina.turkki(at)gmail.com

Virtasen perhe, Rauma: