Yhteydenottopyyntö vertaisosaajalle

Arjessa alkuun -vertaisosaajilta saat vertaistukea silloin, kun autismikirjon diagnoosi on vielä tuore. Tukea on tarjolla täysi-ikäisille.

Yhteyttä voit ottaa esimerkiksi silloin, kun et vielä ole löytänyt sinulle sopivaa vertaistukiryhmää, kaipaat kuuntelijaa ja keskustelua ihmisen kanssa, jolla on sama elämänkokemus. Vertaisosaajat antavat lyhytkestoista tukea, esimkerkiksi 1-3 tapaamista. Otathan huomioon, että vertaisosaajia ei ole kaikilla paikkakunnalla. Emme voi luvata, että saat juuri omalta paikkakunnaltasi vertaisosaajaan yhteyden. Yhteyttä voit kuitenkin pitää myös sähköpostilla, soittelemalla tai vaikka Skypen välityksellä.

Vertaisosaajien tukea on tarjolla:
  • Vanhemmille: suomen, englannin, italian, mandariinikiinan, viron, venäjän, saksan, ranskan ja ruotsin kielellä.
  • Aikuisille autismikirjon henkiöille ja heidän sisaruksilleen: suomen ja englannin kielellä
  • Isovanhemmille: suomen ja englannin kielellä
  • Autismikirjon henkilöiden puolisoille: suomen kielellä

Yhteydenottolomakkeen vastaanottaa Autismi- ja Aspergerliiton työntekijä ja hän luovuttaa yhteystiedot vertaisosaajalle. Tietoja ei luovuteta sivullisille ja ne käsitellään luottamuksellisesti. Lisätietoja voi kysyä: arjessa.alkuun(ät)autismiliitto.fi

Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia.

Kerro jotain, mitä haluat vertaisosaajan tietävän