Tuetut lomat

Maaseudun terveys- ja lomahuolto (MTHL) järjestää yhteistyössä Autismi- ja Aspergerliiton kanssa tuettuja lomia. Nämä lomat ovat suunnattu perheille, joissa on autismikirjon henkilö. Lisäksi MTHL järjestää yhdessä Autismi- ja Aspergerliiton, ADHD-liiton ja Aivoliiton kanssa ns. kolmikannan yhteisiä tuettuja lomia. Nämä yhteistyössä toteutetut lomat ovat suunnattu perheille, joissa on neurokirjon lapsi, nuori tai aikuinen.

Kuka voi hakea

Tuetut lomat ovat sosiaalista lomatoimintaa. Tuettua lomaa voivat hakea eri-ikäiset Suomessa vakituisesti asuvat henkilöt, joilla ei ole muuten sosiaalisista, terveydellisistä tai taloudellisista syistä mahdollisuutta lomailuun. Lomia järjestetään erikseen eri kohderyhmille ja eri teemoilla. Teemat ja kohderyhmät voi tarkistaa kunkin vuoden haettavista lomista. Lomalle hakeutuvan tulee selviytyä lomalla itsenäisesti tai oman avustavan henkilön kanssa.

Lomalle hakeminen

Lomille haetaan Maaseudun Terveys- ja Lomahuolto ry:n tuettujen lomien hakukaavakkeilla. Voit tulostaa hakemuslomakkeen ja/tai täyttää sen sähköisesti Internetissä: www.mtlh.fi
Hakemusten palautus postitse: Maaseudun Terveys ja Lomahuolto ry, Mannerheimintie 31 B 20, 00250
Helsinki.

Omavastuuosuudet

Loman omavastuuosuus on 20 €/vrk aikuisilta, alle 17-vuotiailta ei peritä omavastuuta.

Loman sisältö

Lomaan sisältyy täysihoito, majoitus kahden hengen huoneessa tai perhekoon mukaisissa
huoneissa/huoneistoissa, ryhmäkohtainen ohjelma, yleinen vapaa-ajanohjelma, lomapaikan allasosaston
ja kuntosalin käyttö.

Lisätietoja lomista

Maaseudun Terveys- ja Lomahuolto sähköpostitse: lomat@mtlh.fi tai puhelimitse:
010 2193 460. Lomatuen saajat valitaan sosiaalisin, terveydellisin ja taloudellisin perustein. Lomatukea
voidaan myöntää kahden vuoden välein. MTLH ry tekee lomatukipäätökset ja ilmoittaa niistä valituille n. 2
kk ennen lomaa.

Maaseudun Terveys- ja Lomahuolto ry ja Autismi- ja Aspergerliitto ry järjestävät tuetut lomat 2019:

17.-22.2
PERHELOMA Vuokatissa
- Vuokatin urheiluopisto, https://vuokattisport.fi/
- Suunnattu perheille, jossa on autismikirjon lapsi, nuori tai aikuinen
- Palauta hakemus viimeistään 17.11.2018

15.-20.7
PERHELOMA Kangasalalla
- Kuntoutumiskeskus Apila, http://www.kuntoutumiskeskusapila.fi/
- Suunnattu perheille, jossa on Rett-henkilö
- Palauta hakemus viimeistään 15.4.2019

24.-29.6.
PERHELOMA Kankaanpäässä
- Kuntotuskeskus Kankaanpää, https://www.kuntke.fi/
- suunnattu perheille, jossa on autismikirjon lapsi, nuori tai aikuinen
- Palauta hakemus viimeistään 24.3.2019

Maaseudun Terveys- ja Lomahuolto ry järjestää Autismi- ja Aspergerliitto ry:n, ADHD-liitto ry:n ja Aivoliitto ry:n kanssa yhteistyössä tuetut lomat 2019:

17.-22.2.
PERHELOMA Iisalmessa
- Vuokatin Urheiluopisto, http://www.runni.fi/
- Suunnattu lapsiperheille
- Palauta hakemus viimeistään 17.11.2018

9.-14.6.

PERHELOMA Kankaanpäässä
- Kuntotuskeskus Kankaanpää, https://www.kuntke.fi/
- suunnattu lapsiperheille
- Palauta hakemus viimeistään 9.3.2019

15.-20.6.
PERHELOMA Lahdessa
- KK-Verve, https://www.verve.fi/toimipaikat/
toimipaikka/verve-lahti.html
- Suunnattu lapsiperheille
- Palauta hakemus viimeistään 15.3.2019

Tuetut lomat vuonna 2019
Avaa pdf-tiedosto ilmoituksesta klikkaamalla kuvaa.