Tarinoita

”Kun saat 50-vuotiaana tietää olevasi autistinen, alat katsoa elämääsi taaksepäin.”

Cos Michael sai vasta 50-vuotiaana Asperger-diagnoosin. Hänen elämänsä oli aina ollut näytelmää, jonka vuorosanat hän opetteli tarkkailemalla muita.

Olemme jotain erityistä – autismikirjon tapahtuma keräsi osallistujia ympäri Suomea

Autismi- ja Aspergerliiton hallinnoima Aktiivinen ikääntyminen autismin kirjolla -projekti järjesti kaikille avoimen ja ilmaisen autismikirjon tapahtuman 14.12. Tampereen Messu- ja urheilukeskuksessa. Tapahtuma järjestettiin projektin viimeisen vuoden kunniaksi.

Kuka kuulisi minua? – tarina Killestä

*Kille on 50-vuotias mies autismin kirjolla. Hän oli koko ikänsä tullut väärinymmärretyksi. Vahvaa tukea tarvitsevaa Killeä oli vuosien saatossa siirretty laitoksesta toiseen ilman, että muutoksista oli koskaan kerrottu hänelle etukäteen.

Mummolassa mihinkään ei ole kiire

Autismisäätiön päivätoimintayksikössä sijaitseva Mummola on paikka, jossa ketään ei hoputeta eikä jätetä yksin.