Materiaalit

Tällä sivulla on saatavana projektissa tuotettuja materiaaleja autismikirjosta. Koulutusten ja seminaarien materiaalit löytyvät koulutukset-sivulta.

1. Julkaisut

Joka sadas meistä on autismin kirjolla

Sosiaali- ja terveysalalle suunnattu opas autismin kirjosta. 20 s.

Painetun oppaan voit tilata postimaksun hinnalla täältä.

En av hundra ligger inom autismspektrumet

Infomation om autismspektrumtillstånd och åldrande för social- och hälsovården. 20 s.

One in a Hundred is on the Autism Spectrum

Information about ageing with autism spectrum disorders for the social and health care field. 20 s.

Minun tarinani  kertomuksia autismin kirjolta

Projektin Minun tarinani -kampanjaan 29.11.2013–31.12.2014 saadut tarinat ja kertomukset autismin kirjolta. 68 s. Minun tarinani selailuversiona >>

Painetun kirjan voit tilata postimaksun hinnalla täältä.

Autismin kirjo ja ikääntyminen – Tukea aikuisille autismin kirjon henkilöille

The National Autistic Societyn vuonna 2013 julkaiseman Ageing with Autism -käsikirjan suomenkielinen painos. 192 s. Tutustu kirjaan ja tilaa se halutessasi täältä. Tilaukset voi lähettää myös osoitteeseen anne.saarinen(at)autismiliitto.fi

Mitä on ikääntyminen autismin kirjolla? Autismin kirjon henkilöt, heidän läheisensä ja omaisensa sekä autismityön ammattihenkilöstö. . Vuonna 2015 toteutetun kyselytutkimuksen tulokset. 32 s.

2. Videot

Liiton YouTube -kanavalla Autismin kirjon elämänkaarella -videoklippien sarjassa kokemus autismin kirjosta saa kasvot ja äänen.

Toivo "Topi" Huovinen sai vasta eläkeiässä tietää, että hänellä on Aspergerin oireyhtymä. Videolla hän kertoo elämästään ennen diagnoosia ja sen jälkeen.

Sarjan parisuhde-osiossa Toivo "Topi" ja Merja Huovinen kertovat parisuhteestaan.

Ari Hietikko kertoo elämästään ja kokemuksistaan.

Meri Lähteenoksa kertoo elämästään ja kokemuksistaan.

Sarjan Aistit-osassa Meri Lähteenoksa kertoo aisteihin liittyvistä erityispiirteistä.

Pirkko Lehikoinen kertoo elämästään vahvaa tukea tarvitsevan autismin kirjon henkilön äitinä.

.

3. Muut materiaalit