Arjessa alkuun -projektin materiaalit

Esite

Arjessa alkuun

Autismikirjon ensiopas perheille

OPAS ON SUUNNATTU PERHEILLE, JOISSA LAPSEN AUTISMIKIRJON DIAGNOOSI ON TUORE.

SUOMEKSI:

Autismikirjon ensiopas perheille

SVENSKA:

Handbok om autismspektrumet för familjer

ENGLISH:

A Guide on Autism Spectrum Disorders for Families (pdf) (170 KB)

EESTI KEEL:

Autismispektri häired: infovihik perekondadele, kus laps on hiljuti saanud autismispektri häire diagnoosi

PO RUSSKI:

Семейный справочник по расстройствам аутистического спектра: Справочник предназначен для семей с детьми, которым был недавно поставлен диагноз аутистического расстройства

ARABIC:

الدليل موجه للعائلات التي لديها طفل لديه تشخيص طيف التوحد حديث.

Autismikirjo: Näin kerrot lapselle diagnoosista -kirja

Kirja sisältää vinkkejä ja esimerkkejä, joiden avulla voit keskustella autismikirjosta lapsen kanssa. Kirja on tarkoitettu sekä vanhemmille että ammattilaisille.

Alkuperäisteos: Autism: talking about diagnosis, Written by Rachel Pike.

Kirjan suomenkielinen versio on käännetty ja toimitettu Arjessa alkuun -projektissa.

Tilaa kirja täältä >>

Autismikirjo: Näin tuet teini-ikäistä -kirja

Kirjassa käsitellään useita teini-ikäisten elämässään kokemia haasteita ja tarkastellaan, miten autismikirjo vaikuttaa niihin. Kirjassa on käytännön vinkkejä autismikirjon nuorten tukemiseen sekä ammattilaisille että vanhemmille. Kirja sisältää myös tukimateriaaleja, harjoituksia ja tehtäviä käytettäväksi yhdessä nuoren kanssa.

Alkuperäisteos: Autism: supporting your teenager, Written by Caroline Hattrersley

Tilaa kirja täältä >>

Vertaisosaajakortit

Kolme erilaista vertaisosaajatoiminnasta kertovaa korttia

Voimaa vertaisosaajalta! Vertaisosaaja Katja

Voimaa vertaisosaajalta! Vertaisosaaja Reetta

Voimaa vertaisosaajalta! Vertaisosaajat Päivi ja Pekka

Selvitykset

”Toi tietää, mistä mä puhun” – Arjessa alkuun -vertaisosaajatoiminnan vaikuttavuus

Autismi- ja aspergerliiton jäsenyhdistyksien vertaistukiryhmien vaikuttavuusselvitys

Videot

Kaisa Lekan unelmakortit!

Kaisa Leka teki Arjessa alkuun -projektille neljä erilaista unelmakorttia.

unelmakortti_netti-1unelmakortti_netti-4 unelmakortti_netti-2 unelmakortti_netti-3