Facebookbanneri_tunneautismiturku3

Tule Turkuun Tunne autismi -tapahtumaan tiistaina 25.9!

Tunne autismi -tapahtuma on maksuton koko päivän koulutustilaisuus kaikille autismikirjosta kiinnostuneille. Tapahtuma pidetään Turussa Kokouskeskus Mauno BioCityn tiloissa tiistaina 25.9. klo 9-19.

Ohjelmassa on asiantuntijaluentoja sekä vertaisosaajien ja kokemusasiantuntijoiden puheenvuoroja. Tapahtumassa on myös näytteilleasettajia, joiden osastoilta löytyy monenlaista mielenkiintoista tutustuttavaa kuten erilaisia kehittäviä leluja ja jättikokoinen Android-tabletti.

Voit piipahtaa kuuntelemaan yhden luennon, käydä tutustumassa näytteilleasettajien tarjontaan tai olla paikalla koko päivän. Tässä tapahtumassa mennään osallistujien ehdoilla!

Koululuokille on tarjolla erillistä ohjelmaa. Koululaiset ovat myös erittäin tervetulleita tapahtumaan tutustumaan näytteilleasettajien tuotteisiin.

Mikäli olet aistiherkkä, ota tapahtumaan mukaan kuulosuojaimet tai muut tarvitsemasi apuvälineet. Tapahtumapaikalla on hiljainen tila.

Tapahtuman ohjelma:

9.00-10.30     Kodin ja koulun välinen yhteistyö, Johanna Snellman, KM, Äiti, Kokemusasiantuntija

Vertaisosaajatoiminta, Elina Vienonen, vapaaehtoistoiminnan päällikkö, Autismi- ja
                      Aspergerliitto

Runoja, Teemu Huotari, autismikirjon aikuinen

11.00-12.15   Kokemuspuheenvuoro, Anniina Ala-Soini

Kuinka puhua lapselle ja nuorelle autismikirjosta, Sari Kujanpää, psykologi, psykoterapeutti

(VET)

12.15-13.15   Omakustanteinen lounas

13.15-14.15  Kuinka puhua lapselle ja nuorelle autismikirjosta, jatkuu

14.15-14.45  Kahvitarjoilu 100:lle ensimmäiselle

14.45-16.00  Kuinka puhua lapselle ja nuorelle autismikirjosta, jatkuu

Vertaisosaajan puheenvuoro, Monika Matthes

17.00-19.00  Kokemuspuheenvuoro, Marko Huhta

Autismikirjo ja stressi, Birgit Vuori-Metsämäki, KM, erityisluokanopettaja, neuropsykiatrinen

valmentaja

Muutokset ohjelmassa mahdollisia.

Mikäli et pääse paikalle, voit seurata luentoja myös suorana Autismi- ja Aspergerliiton YouTube-kanavalta tapahtumapäivänä kello 10 alkaen. Osa luennoista on myös nähtävillä samalla kanavalla myöhemmin tallenteena.

Saapumisohjeet:

Tapahtumapaikka Mauno BioCity sijaitsee aivan Kupittaan aseman vieressä osoitteessa Tykistökatu 6. Etäisyys päärautatieasemasta on 3km. Turun keskustasta, linja-autoasemalta ja päärautatieasemalta pääsee paikalle kätevästi paikallisbussilla. Bussien aikataulut löytyvät Turun seudun joukkoliikenteen reittioppaasta.

Lähimmät parkkipaikat voit tarkistaa tapahtumapaikan kartasta.

TA_Mainos3

Tapahtuman järjestää Autismi- ja Aspergerliiton Arjessa alkuun -projekti. Yhteistyössä mukana Turun seudun autismi- ja ADHD-yhdistys Aisti ry.

Autismi_vaaka_PINKKIAisti_logo