Autismitietoisuuden viikko 2018

Autismitietoisuuden viikon tapahtumat koottuna

Autismi- ja Aspergerliitto viettää 2.-8.4. autismitietoisuuden viikkoa, jolloin liitto, jäsenyhdistykset ja yhteistyökumppanit järjestävät tapahtumia eri puolella Suomea.

WAAD_netti_ilmoitus

Olitko paikalla?

Jos osallistut johonkin tapahtumaan, ota kuvia ja jaa ne sosiaalisessa mediassa hashtagilla #autismitietoisuus #waad2018. Voit myös lähettää kuvia sini.rantanen(at)autismiliitto.fi. Varmistathan, että sinulla on kaikilta kuvissa olevilta henkilöiltä lupa kuvien julkaisemiseen.

Alta löydät kaikki tapahtumat ja tarjoukset paikkakunnittain koottuna.

Valtakunnalliset tapahtumat ja tarjoukset

Tunne autismi-verkkokoulutus perjantaina 6.4. klo 12.00-15.00

Autismi- ja Aspergerliiton verkkokoulutuksessa pääset kuulemaan kokemuspuheenvuoroja ja saat perustietoa autismikirjosta. Lue lisää >>

SuperPark-puistot tarjoavat alennettuun hintaan oman vuoron autismikirjon henkilöille ja heidän läheisilleen la 7.4. klo 9.00-11.00

Kampanjassa mukana olevat puistot: Espoo, Hyvinkää, Joensuu, Jyväskylä, Tampere, Turku, Oulu ja Vantaa. Lue lisää ja ilmoittaudu viimeistään 2.4. >>

Herkät aistit - Känsliga Sinnen -kampanja kulminoituu 4.4.

Keskiviikkona 4.4. kello 17.00-20.00 kampanjaan mukaan ilmoittautuneet kaupat ja kauppakeskukset sulkevat keskusradionsa. Lue lisää >>

Pääkaupunkiseutu

Autismiystävällinen elokuvanäytös ma 2.4. klo 12.00 Kino Tapiolassa

Espoon Autismi- ja Aspergeryhdistys järjestää yhdessä Kino Tapiolan kanssa autismiystävällisen elokuvanäytöksen. Lue lisää >>

Huippuedullinen sisäänpääsy Sea Life -merimaailmaan autismikirjon henkilöille ja heidän perheenjäsenilleen!

Sea Life -merimaailma tarjoaa autismitietoisuuden viikon kunniaksi autismikirjon henkilöille ja heidän perheenjäsenilleen huippuedullisen 5 euron sisäänpääsyn, kun liput on ostettu etukäteen verkkokaupasta. Lue lisää >>

Jyväskylä

Tule juhlimaan autismitietoisuuden viikkoa keskiviikkona 4.4. Jyväskylään!

Keski-Suomen Autismiyhdistys järjestää autismitietoisuuden viikon kunniaksi kaikille avoimen tilaisuuden kansalaistoimintakeskus Matarassa. Lue lisää >>

Kankaanpää

Ilmainen keilausvuoro Kankaanpäässä autismikirjon perheille 3.-7.4.

Autismitietoisuuden viikon kunniaksi Kuntoutuskeskus Kankaanpää tarjoaa ti-la 3.-7.4. autismikirjon lasten perheille ilmaisen yhden tunnin mittaisen keilausvuoron per perhe. Lue lisää >>

Kotka

Kotkan Maretarium -akvaariotalolla oma vuoro autismikirjon henkilöille 4.4.

Kotkan Maretarium -akvaariotalo tarjoaa autismikirjon henkilöille ja heidän läheisilleen oman vuoron keskiviikkona 4.4. klo 10-12. Autismikirjon henkilöt ja heidän läheisensä pääsevät vierailemaan Maretariumissa oman vuoronsa aikana kaksi yhden hinnalla. Lue lisää >>

Kuopio

Kuopiossa keskustellaan kahvikupposen äärellä autismikirjosta 5.4.

Eijsveikeet -jäsenyhdistys järjestää Kuopion Perheentalon ryhmätilassa keskustelutilaisuuden. Lue lisää >>

Lappeenranta

Kirjavan kirjon iltakahvit tiistaina 3.4. Lappeenrannassa

Kirjavan kirjon iltakahvit -tapahtumassa pääset mm. jututtamaan autismikirjon aikuisia, piirtämään kartan omasta tai läheisesi autismikirjon ominaisuuksista ja kuulemaan luennon autismikirjosta. Autismitietoisuuden viikon kunniaksi Suomen Aspergeryhdistys tarjoaa tapahtumassa kahvia, teetä ja kakkua. Lue lisää >>

Mikkeli

”Minä ja maailma” -taidenäyttelyn avajaiset Mikkelissä 4.4.

Etelä-Savon ADA ry järjestää Mikkelissä Kalevankankaan taiturioppilaiden taidenäyttelyn "Minä ja maailma" 4.-30.4. Lue lisää >>

Oulu

Mikä mua auttaa? - Autismitietoisuuden päivä Oulussa 5.4.

Autismitietoisuuden viikon kunniaksi Oulussa järjestetään torstaina 5.4. kaikille avoin ja maksuton tapahtuma Kumppanuuskeskuksen katutasossa. Lue lisää >>

Savonlinna

Kino Olavi ja Itä-Savon Puatti ry järjestävät autismiystävällisen elokuvanäytös ke 4.4.

Autismikirjon henkilöille ja heidän läheisilleen oma vuoro pelata pakohuonetta tai laserpeliä Savonlinnassa la 7.4.

Savonlinnan Activity Makerissa autismikirjon henkilöt ja heidän läheisensä pääsevät pelaamaan tarjoushintaan pakohuonetta tai laserpeliä lauantaina 7.4. klo 10-12. Lue lisää >>

Vieraile edullisesti tiistaina 3.4. Tampereen Särkänniemen Akvaariossa!

Autismitietoisuuden viikon kunniaksi Särkänniemen Akvaarioon pääsee sisään edulliseen tarjoushintaan 5€/henkilö (norm. 12,90 €). Alennuksen saa sanomalla kassalla TSAU. Lue lisää >>

Tampere-talo valaistaan autismitietoisuuden päivänä 2.4. siniseksi

Ota kuva sinisenä hehkuvasta Tampere-talosta ja jaa se somessa. Käytä hashtageja #LightItUpBlue #Waad2018 #autismitietoisuus.

Tampereella Autismikirjo tutuksi -luentotilaisuus 3.4. klo 12:00 - 15:00

Tampereella Osallistava kohtaaminen -luento 3.4. klo 17:30 - 19:00

Turku

Turussa juhlistetaan autismitietoisuuden päivää keskiviikkona 4.4.

YK:n kansainvälistä autismitietoisuuden päivää (World Autism Awareness Day) juhlistetaan Turussa 4.4.2018 klo 15-20 Lounatuulet Yhteisötalossa (Läntinen Pitkäkatu 33, 2. krs) pidettävällä tapahtumalla "Autismikirjon kuntoutusta Turussa jo 20 vuotta!" Lue lisää ja katso ohjelma >>

Palaa otsikoihin