Autismitietoisuuden viikko 2018

Autismitietoisuuden viikon tapahtumat koottuna

Autismi- ja Aspergerliitto viettää 2.-8.4. autismitietoisuuden viikkoa, jolloin liitto, jäsenyhdistykset ja yhteistyökumppanit järjestävät tapahtumia eri puolella Suomea.

Tule Kuopioon kahvikupposen ääreen keskustelemaan ja saamaan tietoa autismista

Eijsveikeet -jäsenyhdistys järjestää keskusteluillan torstaina 5.4. autismitietoisuuden viikon merkeissä.

Edullinen sisäänpääsy Museokeskus Vapriikkiin

Tampereen Museokeskuks Vapriikki tarjoaa Tampereen seudun autismiyhdistyksen TSAU:n jäsenperheille perhelipun 15€ hintaan.

Tampereella Osallistava kohtaaminen -luento 3.4.

Meri Lähteenoksa luennoi autismikirjosta tiistaina 3.4. Tampereella.

Tampereella Autismikirjo tutuksi -luentotilaisuus 3.4.

Tampereella järjestetään Autismikirjo tutuksi -luentotilaisuus tiistaina 3.4.

Liitto viettää autismitietoisuuden viikkoa 2.-8.4.2018

2.4. vietetään YK:n julistamaa kansainvälistä autismitietoisuuden päivää (WAAD - World Autism Awareness Day). Autismi- ja Aspergerliitto levittää viime vuoden tapaan autismitietoa WAAD-päivänä starttaavalla kampanjaviikolla 2.4.-8.4., jolloin järjestetään tapahtumia ja koulutuksia ympäri Suomea.

Kirjavan kirjon iltakahvit tiistaina 3.4. Lappeenrannassa

Lappeenrannassa kokoonnutaan autismitietoisuuden viikolla kahvi- ja teepannun ääreen.

Autismikirjon henkilöille ja heidän läheisilleen oma vuoro pelata pakohuonetta tai laserpeliä Savonlinnassa la 7.4.

Savonlinnan Activity Makerissa autismikirjon henkilöt ja heidän läheisensä pääsevät pelaamaan tarjoushintaan pakohuonetta tai laserpeliä lauantaina 7.4. klo 10-12.

Kino Olavissa Savonlinnassa järjestetään autismiystävällinen elokuvanäytös ke 4.4.

Etelä-Savossa liikkuvat pääsevät keskiviikkona 4.4. klo 17.00 näkemään elokuvateatteri Kino Olavissa autismiystävällisen elokuvanäytöksen.

Huippuedullinen sisäänpääsy Sea Life -merimaailmaan autismikirjon henkilöille ja heidän perheenjäsenilleen!

Sea Life -merimaailma tarjoaa autismitietoisuuden viikon kunniaksi autismikirjon henkilöille ja heidän perheenjäsenilleen huippuedullisen 5 euron sisäänpääsyn, kun liput on ostettu etukäteen verkkokaupasta.

Ilmainen keilausvuoro Kankaanpäässä autismikirjon perheille 3.-7.4.

Autismitietoisuuden viikon kunniaksi Kuntoutuskeskus Kankaanpää tarjoaa ti-la 3.-7.4. autismikirjon lasten perheille ilmaisen yhden tunnin mittaisen keilausvuoron per perhe.

SuperParkeissa autismikirjon henkilöille oma vuoro edullisemmalla hinnalla!

Tänä vuonna sisäaktiviteettipuisto SuperPark on valtakunnallisesti mukana autismitietoisuuden viikolla tarjoamalla lauantaina 7.4. autismikirjon henkilöille oman vuoron klo 9-11, jolloin puistossa ei ole muita vieraita. Kaikkiin kahdeksaan SuperParkiin pääsee tarjoushintaan 16€ / henkilö.

Turussa juhlistetaan autismitietoisuuden päivää keskiviikkona 4.4.

YK:n kansainvälistä autismitietoisuuden päivää (World Autism Awareness Day) juhlistetaan Turussa 4.4.2018 klo 15-20 Lounatuulet Yhteisötalossa (Läntinen Pitkäkatu 33, 2. krs) pidettävällä tapahtumalla "Autismikirjon kuntoutusta Turussa jo 20 vuotta!"

Tampere-talo valaistaan autismitietoisuuden päivänä siniseksi

Tamperelaiset ja Tampereella vierailevat voivat nähdä sinisenä hehkuvan Tampere-talon maanantaina 2.4.

Mikä mua auttaa? - Autismitietoisuuden päivä Oulussa 5.4.

Autismitietoisuuden viikon kunniaksi Oulussa järjestetään torstaina 5.4. kaikille avoin ja maksuton tapahtuma.

Tunne autismi -verkkokoulutus perjantaina 6.4.

Autismi- ja Aspergerliitto järjestää paljon toivotun verkkokoulutuksen autismitietoisuuden viikolla.

Tule juhlimaan autismitietoisuuden viikkoa keskiviikkona 4.4. Jyväskylään!

Keski-Suomen Autismiyhdistys järjestää autismitietoisuuden viikon kunniaksi kaikille avoimen tilaisuuden kansalaistoimintakeskus Matarassa.

Vieraile edullisesti tiistaina 3.4. Tampereen Särkänniemen Akvaariossa!

Autismikirjon henkilöt perheineen pääsevät vierailemaan tiistaina 3.4. Tampereen Särkänniemen Akvaariossa edulliseen tarjoushintaan.

Autismiystävällinen elokuvanäytös ma 2.4. klo 12.00 Kino Tapiolassa

Espoon Autismi- ja Aspergeryhdistys järjestää yhdessä Kino Tapiolan kanssa autismiystävällisen elokuvanäytöksen.

Kotkan Maretarium -akvaariotalolla 4.4. oma vuoro autismikirjon henkilöille

Kotkan Maretarium -akvaariotalo tarjoaa autismikirjon henkilöille ja heidän läheisilleen oman vuoron keskiviikkona 4.4. klo 10-12.

Herkät aistit - Känsliga Sinnen -kampanja kulminoituu 4.4.

Kulttuurituotannon opiskelija Emma Sirén järjestää Herkät aistit - Känsliga Sinnen -kampanjan lopputyönään. Kampanja kulminoituu autismitietoisuuden viikolla 4.4. kello 17.00-20.00, jolloin kampanjaan mukaan ilmoittautuneet kaupat ja kauppakeskukset sulkevat keskusradionsa.

”Minä ja maailma” -taidenäyttelyn avajaiset Mikkelissä 4.4.

Etelä-Savon ADA ry järjestää Mikkelissä Kalevankankaan taiturioppilaiden taidenäyttelyn "Minä ja maailma" 4.-30.4.