Tärkeää tietoa osallistujille

Huomioitavaa ennen tapahtumaan saapumista

Konsertti- ja kongressitalo Mikaelin yleinen tila on kaikuva ja äänekäs. Mikaelissa on myös paljon ikkunapinta-alaa. Mikäli olet aistiherkkä, ota tapahtumaan mukaan kuulosuojaimet tai muut tarvitsemasi apuvälineet.

Esteettömyys Autismin talvipäivillä

Korvatulpat löydät osallistujakassista, jonka saat ilmoittautumispisteeltä saapuessasi tapahtumaan.

Hiljainen huone ja hiljainen ruokailutila on tarkoitettu henkilöille, jotka kuormittuvat aistiärsykkeistä. Hiljaiseen ruokailutilaan pääset ottamalla ensin ruuan ravintolasta, minkä jälkeen Autismi- ja Aspergerliiton työntekijät ja Talvipäivien seminaariavustajat opastavat tilaan. Hiljaiseen huoneeseen on myös opastus.

Autismi- ja Aspergerliiton esittelypöydällä on saatavissa värillisiä vuorovaikutusmerkkejä, joita kaikki halukkaat voivat käyttää. Kaikki värit ovat yhtä arvokkaita ja vuorovaikutusmerkkiä käyttävien toivetta vuorovaikutuksen määrästä ja laadusta tulee kunnioittaa, vaikkei itse merkkejä käyttäisikään.

Pyydämme osallistujia huomioimaan Autismin talvipäivillä arjen esteettömyyden välttämällä hajusteita ja suosimaan luentojen päätteeksi esteettömiä aplodeja (heiluttamaan käsiä ilmassa).

Saapuminen Mikaeliin

Autismin talvipäivät järjestetään Konsertti- ja kongressitalo Mikaelissa osoitteessa

Sointukatu 1, 50100 Mikkeli.

Kävellen juna-asemalta: matkaa on noin 2 kilometriä.

Julkinen liikenne: Paikallislinja-autolla nro 4 pääsee Mikaeliin keskustan Matkakeskuksesta.

Taksi: Mikkelin taksin tilausnumero 0600 300 55

Parkkipaikat: Konserttitalolla on oma, 167 auton parkkipaikka.

Lisätietoa saapumisesta löydät Mikaelin verkkosivuilta >>

Ilmoittautumispiste

Autismin talvipäivien ilmoittautumispiste sijaitsee Mikaelin pääaulassa. Ilmoittautumispisteeltä löydät nimelläsi kirjekuoren, jossa on mukana nimilappu ja -kyltti sekä lounasliput ja mahdollinen illallislippu. Samalla saat osallistujakassin, josta löydät mm. luentojen diat.

Autismin talvipäivien tilat Konsertti- ja Kongressitalo Mikaelissa

1. kerros (pääaula)

• Ilmoittautumispiste
  • Narikka
  • WC

2. kerros

• Sali 1. (Martti Talvela -sali) ja Sali 2. (Kamarimusiikkisali)
  • Ravintola
  • Autismi- ja Aspergerliiton esittely- ja myyntipöytä
  • Tietotori
  • Hiljainen ruokailutila
  • Hiljainen huone

3. kerros

• Tietotori
  • Etelä-Savon ADA ry:n esittelypöytä
  • Tietopaja, jossa lyhyitä esityksiä eri toimijoilta
  • Kulku vertaisparkkiin

Lounas ja iltapäiväkahvit

Lounas tarjoillaan kahdessa ryhmässä toisessa kerroksessa.

Ensimmäinen ryhmä ruokailee perjantaina klo 12.00-12.45 ja lauantaina klo 11.30-12.15. Toinen ryhmä ruokailee perjantaina klo 12.45-13.30 ja lauantaina klo 12.15-13.00. Jokaisella osallistujalla on lounaslippu, josta näkyy osallistujan ruokailuaika.

Tapahtumaan on tulossa yli 350 osallistujaa ja ruokailu voi ruuhkautua. Jotta ruokailu olisi sujuvaa, pidäthän kiinni ruokailuajoista.

Iltapäiväkahvit tarjoillaan luentosalien läheisyydessä.

Iltatilaisuus

Autismin talvipäivillä järjestetään iltatilaisuus pe 8.2. klo 19.00-22.00 ravintola Konsertti- ja Kongressitalo Mikaelissa.

Iltatilaisuuteen on tehty sitovat ennakkoilmoittautumiset Autismin talvipäivien ilmoittautumislomakkeella.

Vapaamuotoinen iltatilaisuus sisältää illallisen noutopöydästä ja ohjelmaa. Illallislipun löydät ilmoittautumistiskiltä saamastasi kirjekuoresta.

Iltatilaisuuteen ei myydä kutsuja enää paikan päällä Mikaelissa.

Iltatilaisuus on maksullinen (35 €/ hlö) ja kustannus veloitetaan Autismin talvipäivien osallistumismaksun laskutuksen yhteydessä.

Tietotori

Toisessa ja kolmannessa kerroksessa sijaitseva tietotori on avoinna pe klo 9.30-17.00 ja la klo 8.30-15.30.

Tutustu näytteilleasettajiin >>

Autismin talvipäivien henkilökunta

Autismi- ja Aspergerliiton henkilökunta ja seminaariavustajat opastavat osallistujia Autismin talvipäivillä. Liiton henkilökunnan tunnistaa turkooseista huiveista, seminaariavustajat turkooseista t-paidoista.

Lämpimästi tervetuloa Autismin talvipäiville 8.­–9.2.2019!