Ammattiosaajat Pirkanmaan alueella

p. 050 342 5939
kati.arvola(ät)tukipaja.fi

www.tukipaja.fi

Asiantuntemus: Oma kokemus erityislapsen vanhemmuudesta, lasten ja nuorten erityisohjaaja

Osaamisalue: Autismikirjo, haastava käyttäytyminen, vertaistuki, kommunikaatio, verkostoyhteistyö, neuvottelutuki, intensiivinen perhetyö, nepsy-perhetyö ja nuorten ohjaus

Voi antaa: Neuvontaa ja ohjausta työyhteisölle asiakkaan tai henkilöstön toiveesta.

Sopii kohderyhmälle: Kaikille autismi- ja ADHD asioista kiinnostuneille, (erityisosaamista myös ADHD:n saralla).

Kati Kajander

Toimintaterapeutti ja ohjaaja

Terapiapalvelut Onnen Aistit ky

onnenaistit(ät)gmail.com

onnenaistit.nettisivu.org

Asiantuntemus: Toimintaterapeutti AMK, Fysioterapeutti AMKja Nepsy-valmentaja opiskelija

Osaamisalue: Autismikirjo, haastavakäyttäytyminen, asuminen, sensorisen integraatio, kielellinen erityisvaikeus,  epilepsia, leikin arvionnista ja tukemisesta, kognitiivisten viitekehysten käyttämisestä toimintaterapiassa.

Voi tarjota: koulutusta, konsultaatiota, eläin- ja luontoavusteista toimintaterapiaa

Anniina Kettula

Kehittäjä

Tampereen NMKY ry

p 045 8616 015

anniina.kettula(ät)tanmky.fi

www.tanmky.fi

Asiantuntemus: Kohtaamistyö, autismikirjo

Osaamisalue: Lähihoitaja/Kulttuurituottaja (AMK), toiminnalliset menetelmät esim. vahvuuksien kartoittamiseen

Kaisa Kiviniitty

Kivitalli
040 - 7032 414

kaisa(ät)kivitalli.net

Asiantuntemus: Ohjaaja, perheenjäsen
Hevostoiminnanohjaaja, Nepsy-valmentaja, psykoterapeuttisten valmiuksien koulutus autismin kirjolla. Autismi, Aspergerin oireyhtymä, laaja-alainen kehityshäiriö, Rettin oireyhtymä, Disintegratiivinen kehityshäiriö.

Osaamisalue: asuminen, haastava käyttäytyminen, iltapäivätoiminta, kommunikaatio, terapiatyö, työtoiminta, vertaistuki, neuropsykiatrinen valmennus, hevostoiminta

Voi tarjota: Vertaistukea, tilapäishoitoa, leirejä erityislapsille, hevostoimintaa

Meri Lähteenoksa

Kouluttaja, Neuropsykiatrinen valmentaja
meri.lahteenoksa(ät)gmail.com

Asiantuntemus: Oma kokemus, neuropsykiatrinen valmentaja, kasvatustieteen maisteri, erityispedagogiikka pääaineena, autismikirjo

Osaamisalue: Asuminen, haastava käyttäytyminen, koulutus, kommunikaatio, opetus, päivähoito, vertaistuki, neuropsykiatrinen valmennus

Voi tarjota: Koulutusta, konsultaatiota, työnohjausta, vertaistukea, hoitopolkumallien kehittämisasiantuntijuutta

Sopii kohderyhmälle: Autismikirjon henkilöt, Vanhemmat, läheiset, ammattilaiset ja asiasta kiinnostuneet

Leena Mäkelä
Musiikkiterapeutti
posti(ät)musiikkivoimala.fi

Asiantuntemus: hoitaja, sairaanhoitaja, musiikkiterapeutti

Osaamisalueet: Autismikirjo, haastava käyttäytyminen, kommunikaatio, terapiatyö

Tarjoaa: Koulutusta, konsultaatiota, yksilö- ja ryhmäterapiaa lapsille ja nuorille sekä kuntouttavaa soitonopetusta

Jaana Palin
Lähihoitaja, Neuropsykiatrinen valmentaja
044 - 541 0374
jaanapalin(ät)elisanet.fi

Asiantuntemus: Autismikirjo mm. autismi, Asperger, ADHD. Valmennus (yksilö): kuntouttavaa, ohjaavaa ja tukevaa. Arjessa selviämistä, itsenäiseen elämään ja itsenäistymiseen valmiuksia. Opiskelupolun löytyminen. koulukiusaaminen. Vertaistukea.

Nina Pere

Neuropsykiatrinen valmentaja
Pirkanmaan Asumispalvelut OY
p. 045 5127 2362

Asiantuntemus: Terveydenhoitaja, neuropsykiatrinen valmentaja, oma kokemus/perheenjäsen

Osaamisalueet: Autismikirjo, asuminen, haastava käyttäytyminen, terapiatyö, valmennus

Voi tarjota: Koulutusta, konsultaatiota, neuropsykiatrista valmennusta

Niina Piira

Valmennuskeskus Neppari
niina(ät)neppari.net

Osaamisalue: Neuropsykiatrinen valmennus

Voi tarjota: Koulutusta, konsultaatiota, neuropsykiatrista valmennusta

Sopii kohderyhmälle: Nuoret ja aikuiset neuropsykiatriset henkilöt sekä heidän läheisensä ja verkostonsa

Marjut Sahari-Anttila

musiikkiterapeutti, työnohjaaja, luokanopettaja

Klavesiini

marjut.sahari-anttila(ät)klavesiini.fi

www.klavesiini.fi

Asiantuntemus: Musiikkiterapeutti, sosionomi (AMK), työnohjaaja, KM

Osaamisalue: Autismikirjo, laaja-alainen musiikkiterapia, työnoajaus, vuorovaikutuksen ratkaisu- ja voimavarakeskeinen tukeminen ja kuntouttaminen toiminnallisin menetelmin,

Voi tarjota: Koulutusta, konsultaatiota, ryhmä- ja yksilöohjausta

Tarja Seppänen
Puheterapeutti, työnohjaaja
tarja.seppanen(ät)tpnet.fi
p. 050 546 0664

Asiantuntemus: Autismikirjoon liittyvät kommunikaatio-ongelmat, puheterapia kuntoutus, työnohjaus

Osaamisalue: Puheterapia mm. autismikirjon lapsille, ABA-pohjaiset menetelmät ja niiden soveltaminen käytännössä, puhetta tukevat kommunikointimenetelmät ja TEACCH-menetelmä.

Voi trajota: lasten ja kouluikäisten puheterapia, konsultaatio autismikirjon henkilöiden kommunikointiongelmissa,

työnohjaus autismikirjon henkilöiden kanssa työskenteleville

Maria Tahvanainen

Lähihoitaja ja nepsyvalmentaja opiskelija