Ammattiosaajat Keski-Suomen alueella

Keski-Suomen Autismiyhdistys ry, puheenjohtaja
Bovallius-ammattiopisto, TELMA-koulutus
ari.hartikainen(ät)bovallius.fi

Osaamisalue: Autismi, autistiset piirteet, Aspergerin oireyhtymä, haastava käyttäytyminen, koulutus, kommunikaatio, opetus, Lovaas, TEACCH

Voi tarjota:
koulutusta, konsultaatiota, ohjausta, tukikeskusteluja

Helena Haverinen

Erityisopettaja, Kasvatustieteen maisteri

Bovallius-ammattiopisto,
helena.haverinen(ät)bovallius.fi

Osaamisalue: Autismikirjo, autismikirjon henkilöiden arki, ohjaus- ja opetustyö, Kuvakommunikaatio, iPad/ChatAble, tukiviittomat, tunne- ja vuorovaikutustaidot

Voi tarjota:
koulutusta, konsultaatiota, tukikeskusteluja

Sanna Helên

Musiikkiterapeutti, erityisryhmien musiikkikoulun opettaja

Sanna.helen(ät)gmail.com

www.terapiatalo.fi, www.musiikkikoulukumo.fi

Osaamisalue: Musiikkiterapia autisminkirjon asiakkaiden (lapset, nuoret ja aikuiset) kanssa (Kelan vaativan lääkinnällisen kuntoutuksen ja nuorten kuntoutuspsykoterapian palveluntuottaja). Lisäksi kokemusta näkö- ja aistivammaisten kanssa työskentelystä, Semoco-osaaminen ja Vibrac-hoitaja.

Voi tarjota: Musiikkiterapia-alan kuntoutusta, muuta koulutusta ja konsultaatiota, erilaisia musiikkityöpajoja focus erityismusiikkikasvatuksessa.

Teija Hokkanen

Toimintaterapeutti

Toimintakeidas

teija.hokkanen(ät)toimintakeidas.fi

Asiantuntemus: Toimintaterapeutti AMK

Tero Kujala

Ohjaava opettaja
Oppimis- ja ohjauskeskus Valteri, Onerva
tero.kujala(ät)valteri.fi

Asiantuntemus: Opettaja, varhaiskasvatus, kuntoutus

Osaamisalue: Autismikirjo, haastava käyttäytyminen, kommunikaatio, opetus, TEACCH, Lovaas, strukturointi, visualisointi, pedagogiset arvioinnit, sosiaaliset ja tunnetaidot

Voi tarjota: ohjausta, koulutusta, konsultaatiota ja tukikeskusteluja

Sari Kujanpää
Psykologi, psykoterapeutti (VET)

sari.kujanpaa(ät)ajatuskuja.fi

www.ajatuskuja.fi

Osaamisalue: Autismikirjon lapset, nuoret ja aikuiset, perhetyö ja kognitiivinen käyttäytymisterapia, diagnosointi, haastava käyttäytyminen, koulutus, kommunikaatio, ABA, TEACCH, terapiatyö, työnohjaus, tukikeskustelut, arviot, alustavat as-arvioinnit, kehitys- ja toiminta-arviot, yhdistystoiminta ja mielenterveys

Marika Mäkinen
Erityisopettaja
Bovallius-ammattiopisto, TELMA- koulutus

P. 040 752 9653
marika.makinen(ät)bovallius.fi

Osaamisalue: Autismikirjo, haastava käyttäytyminen, koulutus, kommunikaatio, Lovaas, opetus, TEACCH

Voi tarjota: koulutusta, konsultaatiota, ohjausta ja tukikeskusteluja

Päivi Norvapalo

Erityisopettaja, työnohjaaja, fysioterapeutti, perheenjäsen
Oppimis- ja ohjauskeskus Valteri, Onerva
Käyntiosoite: Kivääritehtaankatu 8 C, 5krs.
40740 Jyväskylä
paivi.norvapalo(ät)valteri.fi

Osaamisalue: Autismi, autistiset piirteet, Aspergerin oireyhtymä, haastava käyttäytyminen, kommunikaatio, opetus, TEACCH, strukturointi, pedagogiset arvioinnit, sosiaaliset ja tunnetaidot, vertaistuki ja työnohjaus

Voi tarjota: ohjausta, koulutusta, konsultaatiota, työnohjausta, vertaistukea, tukikeskusteluja ja sosiaalisten taitojen ryhmät