Linkkipankki

Linkkipankkiin olemme koonneet valikoiman hyödyllisiä linkkejä, joiden avulla voit löytää keinoja arjen hallintaan, lisää tietoa autismin kirjosta sekä toimijoista autismialalla.

Kuvitettu tukimateriaali

Autismi- ja Aspergerliiton tuottamia kuvitettuja toimintaohjeita hyvään arkeen www.autismiliitto.fi/kuvamateriaalit

Kehitysvammaliiton Papunet kehittää ja ylläpitää kattavaa materiaalipankkia http://papunet.net
Papunetin kuvatyökalu.

Vinkkejä ja oppaita arkeen

Tampere.fi -sivuston nepsy-oppaita ja paljon muuta materiaalia arjen tueksi Neptunus oppaat ja kuvat

Vinkkejä ja ohjeita netissä asioimiseen

Netin ilot ja kirot –videoleikesarja

Asuminen

Omaa kotia kohti -opas

Talousvaikeudet

Takuu-Säätiön neuvonta maksu- ja velka-asioissa

Seksuaalisuus

Senso-hanke ja siellä tuotettu materiaali www.sensonet.fi/etusivu
Senso-hankken Sclera-kuvat, mm. ihminen, tunteet, seksuaalisuus

SEAD- hanke ja hankkeessa tuotettu seurusteluun ja ja seksuaalisuuteen liittyvä helposti ymmärrettävä materiaali.
Kuvitettu SEAD-sanakirja, jolla voi avata seksuaalisuuteen liittyvän keskustelun.

Seksuaalisuudesta selkokielellä: Seteke-projektin sivusto, jossa selkokielistä materiaalia.
Seksuaaliterveyttä selkokielellä

Koulutus

Opiskelun ja koulutuksen tutkimussäätiön Erityinen polku tulevaisuuteen –hanke, Erityiset uratarinat

Autism & Uni -projekti autismin kirjon nuorten korkeakouluopinnoista.
Autism & Uni -projektin puitteissa tuotetut oppaat eri ammattiryhmille.

Miten tukea autismikirjon oppilaan inkluusiota peruskoulussa. Ruotsin Autismi- ja Aspergerliiton tuottama materiaali.

Esteettömyys

Esteettömyystiedon keskus. Sivuilla laajasti tietoa esteettömyydestä. www.esteeton.fi

Verkko-opas antaa museoille vinkkejä siitä, miten ottaa huomioon asiakkaiden aistisäätelyn ongelmat
Säätöä-menetelmäopas - Miten huomioida aistisäätelyn vaikeuksia museoissa?

Sisaruus

Erityinen sisaruus -sivusto

Maahanmuuttajat

Vammaisten maahanmuuttajien tukikeskus Hilma

Invalidiliitto, Vinkkejä monikulttuuriseen yhdistystoimintaan -opas

Infopankki

Palvelusuunnitelma

Savon Vammaisasuntosäätiö, Teemme minulle palvelusuunnitelman -vihko

Kehitysvammaliitto, Hyvän elämän palapeli – työkirja perheen palvelusuunnittelun tueksi

Lue lisää tukimuodoista ja palveluista TÄSTÄ.