Ajankohtaista -palsta

Palveluneuvonta peruttu 25.-26.9

Palveluneuvonta on peruttu 25.-26.9 Tunne Autismi -tapahtuman vuoksi. Seuraavan kerran neuvonta ottaa puheluita vastaan to 27.9 klo 12-15 p. 050 467 3130.

Työ Ei myytävänä! -kansalaisaloitteen tavoitteiden puolesta jatkuu

Vammaisjärjestöt: Ohjaus ei ratkaise vammaisten henkilöiden avun ja tuen kilpailuttamisen ongelmia. Tavoitteena muutos lainsäädäntöön. Ihmisoikeuksiin perustuva lähestymistapa otettava vammaisten palveluiden järjestämisen ohjenuoraksi.

Tunne autismi -tapahtuma tarjoaa koululaisille omaa ohjelmaa

Suunnitteletko luokallesi ohjelmaa syksyksi? Maksuton Tunne autismi -tapahtuma tiistaina 25.9. kutsuu koululaisia autismitiedon pariin. Tarjolla on kokemusasiantuntijan puheenvuoroja sekä erityislapsille ja -nuorille suunnattu teatteriesitys.

Hae EU:n Vammaiskorttia

Vammaiskorttia on voinut Suomessa hakea kesäkuusta 2018 alkaen. Kortti maksaa 10 euroa.

Palveluneuvonta on kesätauolla 2.-29.7.

Kesätauon aikana palveluneuvonta ei vastaa puheluihin, mutta sähköpostia voi laittaa.

Tule Turkuun Tunne autismi -tapahtumaan tiistaina 25.9

Tunne autismi -tapahtuma on maksuton koko päivän koulutustilaisuus kaikille autismikirjosta kiinnostuneille. Tapahtuma järjestettiin ensimmäisen kerran viime vuoden lokakuussa Heurekassa. Tänä vuonna suuntaamme Turkuun Kokouskeskus Mauno BioCityn tiloihin tiistaina 25.9.

Autismi- ja Aspergerliiton toimistot ovat kiinni 22.6.-29.7.

Liitto hiljenee kesätauolle. Toivotamme kaikille hyvää kesää!

Ääni autismikirjon henkilöille Pride-viikon kunniaksi!

Autismi- ja Aspergerliitto haluaa Pride-viikon kunniaksi antaa äänen autismikirjon henkilöille.

Ei myytävänä -kansalaisaloite eduskunnan käsittelyssä

Ei myytävänä! -kansalaisaloite keräsi taakseen yli 72 000 tukijaa ja se jätettiin alkuvuodesta eduskunnalle käsiteltäväksi.

Kysely YK:n vammaissopimuksen toteutumisesta Suomessa keräsi 2 000 vastaajaa

Vammaisfoorumin ja Ihmisoikeuskeskuksen kysely YK:n vammaissopimuksen toteutumisesta Suomessa päättyi toukokuun lopussa.

Edelliset Seuraavat