Autismi- ja Aspergerliitto
Maaliskuun uutiskirje
Tämä on Autismi- ja Aspergerliiton uutiskirje. Uutiskirjeen lopusta löydät linkin, jonka kautta voit muuttaa tilaustietojasi tai halutessasi poistaa itsesi postituslistalta.

WAAD_netti_ilmoitus

Liitto viettää autismitietoisuuden viikkoa 2.-8.4.2018

2.4. vietetään YK:n julistamaa kansainvälistä autismitietoisuuden päivää (WAAD - World Autism Awareness Day). Autismi- ja Aspergerliitto levittää viime vuoden tapaan autismitietoa WAAD-päivänä starttaavalla kampanjaviikolla 2.-8.4., jolloin järjestetään tapahtumia ja koulutuksia ympäri Suomea.

Lue lisää ja katso kaikki autismitietoisuuden viikon tapahtumat >>

Tunne autismi -verkkokoulutusbanneri

Järjestämme paljon toivotun verkkokoulutuksen

Tunne autismi -verkkokoulutuksessa saat perustietoa autismikirjosta ja pääset kuulemaan niin autismikirjon aikuisten kuin autismikirjon lasten vanhempien kokemuspuheenvuoroja. Tämä koulutus on kaikkien saatavilla asuinpaikasta riippumatta!

Lue lisää koulutuksesta >>

Aistirauha-kampanja

Autismitietoisuuden viikolla käynnistyy #aistirauha-kampanja, jossa tuodaan esiin autismikirjon henkilöiden niin aisteihin liittyviä haasteita kuin voimavaroja. Osallistu kampanjaan järjestämällä koululle, työpaikalle tai tapahtumaan hiljainen huone tai kertomalla sosiaalisessa mediassa omista aistikokemuksistasi.

Lue lisää kampanjasta >>

Oulun aluetoimistolla vietetään autismitietoisuuden päivää torstaina 5.4.

Aika: to 5.4.2018 klo 16-19

Paikka: Kumppanuuskeskuksen katutasossa, osoitteessa Kansankatu 53, 90100 Oulu

Autismitietoisuuden viikon kunniaksi Oulussa järjestetään torstaina 5.4. kaikille avoin ja maksuton Mikä mua auttaa? -tapahtuma. Tapahtumassa mm. kokemuspuheenvuoroja ja asiaa autismikirjon henkilöiden työllistymisen palveluista.

Katso tarkempi ohjelma >>

Herkät aistit kampanja

Herkät aistit -kampanja kulminoituu 4.4.

Kulttuurituotannon opiskelija Emma Sirénin Herkät aistit - Känsliga Sinnen -kampanja kulminoituu autismitietoisuuden viikolla 4.4. kello 17.00-20.00, jolloin kampanjaan mukaan ilmoittautuneet kaupat ja kauppakeskukset sulkevat keskusradionsa.

Lue lisää ja seuraa tapahtumaa Facebookissa >>

Kuva 1.

Erityinen isosisko

Maria Marjanen on isosisko kahdelle veljelleen, joista toisella on Aspergerin oireyhtymä ja toisella autismi. Maria sai itse aikuisiällä ADHD-diagnoosin. Se tekee hänestä tuplasti erityisemmän.

Lue Marian tarina >>

Monika-video

Katso uusi vertaisosaajavideo!

Monika on kolmen autismikirjon tyttären äiti ja hän toimii vapaaehtoisena vertaisosaajana. Katso videolta, mistä Monika saa arjessaan voimaa.

Klikkaa kuvaa tai katso video täältä >>

kokemusasiantuntija kapea

Hae kokemusasiantuntijakoulutukseen!

Haemme autismikirjon henkilöitä, heidän puolisoita, isiä ja äitejä, mummoja ja vaareja sekä siskoja ja veljiä kokemusasiantuntijakoulutukseen. Koulutus on kaksiosainen viikonloppukoulutus, joka järjestetään tänä vuonna Kouvolassa touko-kesäkuussa. Haku koulutukseen päättyy 15.4.2018.

Lue lisää ja hae mukaan >>