Ajankohtaista -palsta

Stadium kutsuu autismikirjon henkilöt ostoksille aukioloaikojen ulkopuolella

Loistavia uutisia! Urheiluvarusteita ja -vaatteita myyvä Stadium-kauppaketju tarjoaa autismikirjon henkilöille ja heidän perheilleen mahdollisuuden asioida myymälöissään aukioloaikojen ulkopuolella, jolloin aistiärsykkeitä ja yllättäviä muuttujia on liikkeessä huomattavasti vähemmän.

Tämä mahdollisuus on voimassa toistaiseksi ja kaikissa Suomen 29:ssä Stadium-myymälässä sekä 10:ssä Stadium Outlet-myymälässä.

Otathan etukäteen yhteyttä myymäläpäällikköön sopiakseen sopivasta ajankohdasta.

Myymäläkohtaiset aukioloajat ja yhteystiedot löytyvät Stadiumin verkkosivuilta:

Autismi- ja Aspergerliitto riemuitsee Stadiumin aloitteesta huomioida autismikirjon henkilöt.

-  Hienoa, että yritys huomioi tällä tavalla erityisryhmien tarpeet. On tervetullutta, että autismikirjon ihmisillä on mahdollisuus asioida kaupassa ilman liiallisia aistiärsykkeitä ja väkijoukkoja, iloitsee liiton toiminnanjohtaja Tarja Parviainen.

Aloitteen takana oleva Stadium Jumbon myymäläpäällikkö Lasse Boijer-Spoof kertoo, että kauppaketju tarjoaa tämän mahdollisuuden autismikirjon henkilöille voidakseen auttaa ja toimiakseen konsernin arvojen mukaisesti. Mahdollisuuksia palvella muitakin erityisryhmiä selvitetään, ja joissain Stadiumin myymälöissä on jo tarjottu omia asiointitilaisuuksia infektioherkille lapsille.

- Nyt kerätään kokemuksia tällaisesta toimintatavasta. Katsotaan, miten kiinnostusta ja tarvetta on, ja kehitetään toimintaa sen pohjalta, Boijer-Spoof sanoo.

Lisätietoa:

Viestintäkoordinaattori Helin Vesala