Ajankohtaista -palsta

Autismin talvipäivien valmistelut ovat käynnissä

Autismin talvipäivät kestävät kaksi päivää, joka on puoli prosenttia koko vuoden kestosta. Se on lyhyt hetki, jota kuitenkin valmistellaan Autismi- ja Aspergerliitossa vuoden ympäri.

Ilmoittautumistiski2 (2)
Järjestösuunnittelijamme Katriina Siiskonen toivottaa teidät tervetulleeksi Talvipäiville.

Seuraavien Talvipäivien järjestelyt aloitetaan pian edeltävien päättymisen jälkeen. Työtä on paljon, joten siihen on tartuttava ajoissa.

Tapahtuman järjestäminen on prosessi, johon kuuluu muun muassa ideointia, suunnittelemista, selvittelyä ja päätöstentekoa. Prosessissa on monia vaiheita ja paljon kysymyksiä, joihin suunnittelutiimin kanssa etsitään vastauksia. Mikä olisi Talvipäivien teema? Keitä pyydetään puhujiksi? Millainen olisi järkevä aikataulu? Mihin saamme hiljaisen tilan? Kysymyksien lista on pitkä, mutta onneksi meillä on vuosi aikaa löytää vastauksia. Työtä helpottaa se, että Talvipäivät järjestetään yhteistyössä paikallisen jäsenyhdistyksen kanssa. Tänä vuonna järjestelyihin on upean aktiivisella otteella osallistunut Etelä-Savon ADA ry.

Talvipäivien järjestämisessä palkinto odottaa lopussa. Työn tuloksena saadaan aikaan vuosi toisensa jälkeen hienot päivät, jotka vetävät osallistujia kaukaa ja läheltä.

Miltä näyttävät vuoden 2019 Autismin talvipäivät?

Autismin talvipäivät pidetään 8-9.2.2019 Mikkelissä Konsertti- ja kongressitalo Mikaelissa. Ihastuimme tilassa heti sen avaruuteen, valoisuuteen ja harmonisuuteen. Isoista ikkunoista avautuva kaunis maisema Pankalammen suuntaan teki myös vaikutuksen. Toivommekin Talvipäiville upean lumista pakkassäätä, jotta maisema pääsee oikeuksiinsa.

Seuraavien Talvipäivien teemaksi valittiin Ympäristö ja perhe voimavarana. Huikean mielenkiintoisia puheenvuoroja on luvassa. Seuraamalla nettisivujamme, Facebookia ja Twitteriä pysyt ajan tasalla ja pääset ilmoittautumaan Talvipäiville ensimmäisten joukossa.

Toivomme näkevämme sinut Autismin talvipäivillä 2019!

Alakerta1 (2)

Maisema oli Mikaelin vierailullamme kesäisen vihreä, mutta mielikuvitusta käyttämällä sen voi nähdä talven väreissä.

Teksti ja kuvat: Viivi Saloranta

Palaa otsikoihin