Ajankohtaista -palsta

Autismi- ja Aspergerliitto uudisti logonsa

Autismi- ja Aspergerliitolla on nyt uusi logo. Logon keskeisenä ideana on se, miten autismikirjon henkilö aistii ja kokee ympäröivän maailman, joka usein näyttäytyy erilaisena ja rakentuu yksityiskohdista. Värillisyys kuvastaa autismikirjon moninaisuutta.

- Uusi logo tarvittiin vastaamaan paremmin nykyistä käsitystä autismikirjosta. Halusimme logossa keskiöön nimenomaan ihmisen, ei kirjainta tai esinettä. Autismikirjon henkilöt ovat ihmisiä eivätkä arvoituksia tai palapelin paloja. Autismikirjon henkilöistä ei puutu mitään, jokainen on arvokas juuri sellaisena kuin on, selittää Autismi- ja Aspergerliiton puheenjohtaja Päivi Norvapalo palapelilogon vaihtamisen syitä. Uudistuneella logolla juhlitaan myös liiton 20-vuotista taivalta.

Päälogona käytetään moniväristä versiota, mutta sen rinnalla käytetään myös oranssia, vihreää, pinkkiä, sinistä ja mustavalkoista vaihtoehtoa. Sama värimaailma on käytössä myös liiton verkkosivuilla. Logon pohjalta rakennetaan liitolle uusi visuaalinen ilme, joka näkyy jatkossa liiton kirjelomake- ja diapohjissa, ilmoituksissa ja muussa viestinnässä.

Myös Autismi- ja Aspergerliiton jäsenyhdistykset saavat uudistuksen yhteydessä käyttöönsä uuden logon. Visuaalisen ilmeen uudistuksen toteutti graafinen suunnittelutoimisto Duo.

Uuden visuaalisen ilmeen mukaiset esitteet ja oppaat sekä muut materiaalit otetaan käyttöön asteittain sitä mukaa, kun niitä päivitetään ja otetaan uusia painoksia. Uusi logo ja visuaalinen ilme esiteltiin liittokokouksessa Mikkelissä 13.5.2017.

Katso liiton uusi visuaalinen ilme tästä >>

Lisätietoja:

Helin Vesala, vistinnän koordinaattori, p.050 591 5899