Ajankohtaista -palsta

100 autismia -valokuvakampanjan seuraavat valokuvaukset elokuussa

Autismi- ja Aspergerliitto etsii 100 autismia -kampanjan puitteissa autismikirjon henkilöitä valokuvattavaksi omilla nimillään ja kasvoillaan.

Kaikki autismikirjon henkilöt ovat erilaisia ja he kokevat autismikirjon eri tavoin. Tästä huolimatta
monella ulkopuolisella on edelleen rajoittuneita mielikuvia siitä, miten autismikirjon henkilöt
käyttäytyvät ja jopa siitä, miltä heidän pitäisi näyttää. Media usein vahvistaa näitä stereotypioita.

100 autismia -kampanjassa haluamme valokuvien avulla murtaa mielikuvia siitä, että autismikirjon voisi nähdä päältäpäin.

Seuraavat valokuvaukset:

• Helsingissä tiistaina 8.8. ja torstaina 10.8. klo 16-20 (Autismi- ja Aspergerliiton keskustoimisto, Nuijamiestentie 3 B, 4 krs.)
  • Turussa keskiviikkona 9.8.2017 klo 15-19 (Lounatuulet yhteisötalo, Läntinen Pitkäkatu 33, 2 krs, Jalava-tila)

Tutustu 100 autismia-kampanjaan www.autismiliitto.fi/100autismia

Ilmoittaudu valokuvattavaksi Helin Vesalalle, helin.vesala@autismiliitto.fi, p. 050 591 5899

Yhteyshenkilö paikan päällä Elina Havukainen, elina.havukainen@autismiliitto.fi, p. 040 4517 755

Suostumalla valokuvattavaksi sitoudut siihen, että Autismi- ja Aspergerliitto saa käyttää kuvia mm. omissa painotuotteissaan, Autismi-lehdessä, verkkosivuilla, sosiaalisen median kanavissaan ja uutiskirjeissään. Liitto voi myös käyttää valokuvia valokuvanäyttelyn järjestämiseen ja muissa julkisissa tiloissa. Valokuvista ei makseta korvausta.

Tutustu kuvauslupaan TÄSTÄ >>

Palaa otsikoihin