Ajankohtaista -palsta

Vammaisjärjestöt tyytyväisiä Ei myytävänä -kansalaisaloitteen valiokuntakäsittelyyn: Palveluiden kilpailuttamisen ongelmat on yksimielisesti tunnustettu

Vammaisjärjestöt ovat tyytyväisiä yhteisen Ei myytävänä! -kansalaisaloitteensa saamaan vastaanottoon eduskunnassa. Allekirjoittajien esiin tuomat ongelmat vammaisten henkilöiden elämänmittaisten, välttämättömien palveluiden kilpailutuksessa on tunnustettu ja niihin on suhtauduttu vakavasti.

Tutkimustietoa kouluikäisten arjesta – Vastaa kyselyyn

Vastaa ja vaikuta siihen, miten arjen tiedonhankinnan ja -haun haasteisiisi voidaan vastata. Vastaamalla voit osallistua Finnkinon sarjalipun arvontaan.

Seuraava Tukinetin autismi-chatti järjestetään 20.2. kello 9.30–11.00

Autismi- ja Aspergerliitto järjestää Tukinetissä autismi-chatteja. Chattien tarkoituksena on tarjota verkon välityksellä paikka kokemusten ja vertaistuen jakamiselle. Autismi-chatit pidetään keväällä 2018 noin joka kolmas viikko. Chatin pituus on 1,5 h/kerta.

Katso virtuaaliesittely Autismin talvipäivien tiloista

Oppimis- ja ohjauskeskus Valterin ohjaava opettaja Tero Kujala ja pedagoginen asiantuntija Antti Peltoniemi kuvasivat Talvipäivien tiloista virtuaaliesittelyn.

Äärirajoilla mennään – Autismikirjon lasten vanhempien arjessa jaksaminen ja perheiden tukipalvelut

Autismi- ja Aspergerliitto selvitti autismikirjon lasten vanhempien arjessa jaksamista ja perheiden saamia tukipalveluita. Kyselyyn vastasi 389 vanhempaa.

Tiedote: Sosiaali- ja terveystoimesta puuttuva autismiosaaminen vaikeuttaa perheiden elämää

Perheet, joissa on autismikirjon lapsia, eivät saa tarvitsemaansa tukea. Kun tuki on riittämätöntä tai sitä ei ole ollenkaan, vanhemmat uupuvat. Autismiosaamiselle on palvelujärjestelmässä suuri tarve. Tämä käy ilmi Autismi- ja Aspergerliiton tekemästä kyselystä, johon vastasi 389 autismikirjon lapsen vanhempaa.

29.1.2019 Vertaisryhmäohjaajien koulutuspäivä Joensuussa 25.5.2019

Itä- Suomen tai Savon alueella toimiva nepsy-vertaisryhmän ohjaaja! Sinulla on tilaisuus osallistua Joensuussa järjestettävään koulutuspäivään toukokuisena lauantaina ja jakaa kokemuksia sekä saada tietoa toisilta vertaisryhmien ohjaajilta.

Liiton keskus- ja aluetoimistot ovat kiinni 17.–18.1.

Liiton keskus- ja aluetoimistot ovat kiinni 17.–18.1. välisen ajan henkilökunnan suunnittelupäivien vuoksi. Olemme avoinna normaalisti taas ensi maanantaina 21.1.

Autismi- ja Aspergerliitto hiljenee joulutauolle

Keskus- ja aluetoimistomme ovat kiinni 24.12.–6.1. Myös palveluneuvonta on tämän ajan tauolla.

Seuraavat