Ajankohtaista -palsta

Seuraava Tukinetin autismi-chatti järjestetään 29.10. kello 18.00-19.30

Autismi- ja Aspergerliitto järjestää Tukinetissä autismi-chatteja. Chattien tarkoituksena on tarjota verkon välityksellä paikka kokemusten ja vertaistuen jakamiselle. Autismi-chatit pidetään keväällä 2018 noin joka kolmas viikko. Chatin pituus on 1,5 h/kerta.

Autismin talvipäivien valmistelut ovat käynnissä

Autismin talvipäivät kestävät kaksi päivää, joka on puoli prosenttia koko vuoden kestosta. Se on lyhyt hetki, jota kuitenkin valmistellaan Autismi- ja Aspergerliitossa vuoden ympäri.

Esitys uudeksi vammaispalvelulaiksi on jätetty eduskunnalle 27.9.2018

Uuden vammaispalvelulain tavoitteena on turvata vammaisille henkilöille riittävät ja sopivat palvelut yhdenvertaisesti sekä vahvistaa itsemääräämisoikeutta ja osallisuutta. Lain on tarkoitus tulla voimaan 1.1.2021.

Seuraa Tunne autismi -tapahtumaa suorana!

Etkö pääse huomenna Turkuun? Ei huolta, voit seurata Tunne autismi -tapahtumaa vaikkapa kotisohvaltasi.

Palveluneuvonta peruttu 25.-26.9

Palveluneuvonta on peruttu 25.-26.9 Tunne Autismi -tapahtuman vuoksi. Seuraavan kerran neuvonta ottaa puheluita vastaan to 27.9 klo 12-15 p. 050 467 3130.

Työ Ei myytävänä! -kansalaisaloitteen tavoitteiden puolesta jatkuu

Vammaisjärjestöt: Ohjaus ei ratkaise vammaisten henkilöiden avun ja tuen kilpailuttamisen ongelmia. Tavoitteena muutos lainsäädäntöön. Ihmisoikeuksiin perustuva lähestymistapa otettava vammaisten palveluiden järjestämisen ohjenuoraksi.

Teemailta autismikirjon lasten ja nuorten vanhemmille

Onko suunta hukassa? Mietitkö mistä voi saada apua arkeen? Mitä tukea on olemassa? Mistä niitä haetaan?

Tunne autismi -tapahtuma tarjoaa koululaisille omaa ohjelmaa

Suunnitteletko luokallesi ohjelmaa syksyksi? Maksuton Tunne autismi -tapahtuma tiistaina 25.9. kutsuu koululaisia autismitiedon pariin. Tarjolla on kokemusasiantuntijan puheenvuoroja sekä erityislapsille ja -nuorille suunnattu teatteriesitys.

Hae EU:n Vammaiskorttia

Vammaiskorttia on voinut Suomessa hakea kesäkuusta 2018 alkaen. Kortti maksaa 10 euroa.

Palveluneuvonta on kesätauolla 2.-29.7.

Kesätauon aikana palveluneuvonta ei vastaa puheluihin, mutta sähköpostia voi laittaa.

Seuraavat