Ajankohtaista -palsta

Seuraava Tukinetin autismi-chatti järjestetään 16.8.2017 kello 9.30-11.00

Autismi- ja Aspergerliitto järjestää Tukinetissä Autismi-chatteja. Chattien tarkoituksena on tarjota paikka kokemusten ja vertaistuen jakamiselle. Autismi-chatit pidetään keväällä 2017 joka 3. viikko. Chatin pituus on 1,5 h/kerta.

Ei myytävänä! -kansalaisaloite vammaisten ihmisoikeuksien puolesta

Vammaisten ihmisten perusoikeudet eivät toteudu tämän päivän Suomessa. Vammaisfoorumi ry ja Kehitysvamma-alan asumisen neuvottelukunta ovat tehneet 12.6.2017 kansalaisaloitteen vammaisten henkilöiden välttämättömän avun ja tuen kilpailuttamisen lopettamiseksi.

Seuraava Tukinetin autismi-chatti järjestetään 19.6.2017 kello 18.00-19.30

Autistic Pirde Day -tapahtuma Helsingissä 18.6.

Suomen Asperger-yhdistys ry järjestää "Autistic pride day"- tapahtuman 18.6.2017 klo 12-18 Helsingin seudun erilaisten oppijoiden (HERO) tiloissa Kaisaniemessä (Vilhonkatu 4 B 13, Helsinki). Tilaisuuteen on vapaa pääsy.

Jäsenyhdistysten vertaistukiryhmät vahvistavat, rohkaisevat ja auttavat selviytymään

Autismi- ja Aspergerliiton Arjessa alkuun -projekti teki vaikuttavuusselvityksen jäsenyhdistyksien vertaistukiryhmien toiminnasta. Selvityksestä käy ilmi, että liiton jäsenyhdistysten vertaistukiryhmillä on valtava merkitys arjessa selviytymisessä ja itsensä hyväksymisessä juuri sellaisena kuin on.

100 autismia -valokuvakampanjan seuraavat valokuvaukset elokuussa

Autismi- ja Aspergerliitto etsii 100 autismia -kampanjan puitteissa autismikirjon henkilöitä valokuvattavaksi omilla nimillään ja kasvoillaan.

Tunne autismi -tapahtuma 28.10.2017 kutsuu Heurekaan!

Liitto viettää syksyllä 20-vuotisjuhlaa järjestämällä kaikille avoimen autismitapahtuman lauantaina 28.10. tiedekeskus Heurekassa Vantaan Tikkurilassa. Ohjelmassa asiantuntijaluentoja, vertaisosaajien ja kokemusasiantuntijoiden puheenvuoroja sekä viihdyttävää oheisohjelmaa.

30.5.2017 Raportti autismikirjon nuorten siirtymävaiheista valmistunut

Kyselimme maalis-huhtikuun aikana yli 14-vuotiailta autismikirjon nuorilta ja heidän vanhemmiltaan nuorten elämän siirtymä/nivelvaiheista. Kyselyn tulokset ovat nyt luettavissa.

Autismi- ja Aspergerliitto mukana Tavoite 24 -yhteistyöverkostossa

Autismi- ja Aspergerliitto on nyt myös mukana Tavoite 24 järjestöjen yhteistyöverkostossa, joka on saanut nimensä YK:n vammaissopimuksen artiklasta 24. Sen mukaan vammaisille henkilöille on varmistettava mahdollisuus elinikäiseen oppimiseen syrjimättä ja yhdenvertaisesti muiden kanssa.

Haluatko vertaisosaajaksi? Hae mukaan koulutukseen!

Arjessa alkuun -vertaisosaajat antavat tukea, kun autismikirjon diagnoosi on tuore. Haemme nyt pääkaupunkiseudulle lisää vertaisosaajia, joilla itsellään tai autismikirjon henkilön perheenjäsenenä on kokemusta diagnoosin saamisesta.

Seuraavat