Ajankohtaista -palsta

Lehdistötiedote: Autismi- ja Aspergerliitto haastaa autismistereotypiat

Autismi- ja Aspergerliiton 100 autismia -kampanja haastaa autismiin liittyviä stereotypioita. Kampanjassa halutaan kertoa, miten moninainen joukko ihmisiä kuuluu todellisuudessa autismikirjoon. Kampanjan myötä liitto nostaa esiin autismikirjon henkilöiden kohtaamia ennakkoluuloja ja heidän tarinoitaan, jotta ihmisten käsitys autismikirjosta laajenisi.

100 autismia -kampanja Otto-käteisautomaateilla

Otto-käteisautomaateilla käynnistyy 16.10. alkaen Autismi- ja Aspergerliiton varainkeruukampanja. 100 autismia -kampanjallamme haluamme laajentaa ihmisten käsityksiä autismikirjosta ja murtaa siihen liittyviä stereotypioita. Keräämme Otto-automaateilla varoja tämän vaikuttamistyön tueksi.

Autismikirjon Empowerment-tapahtuma Tampereella 18.11.

Vuosittaisen, valtakunnallisen Empowerment-päivän tavoite on saada autismikirjon väen omaa ääntä kuuluviin sekä auttaa eri puolilla Suomea asuvia autismikirjon henkilöitä tutustumaan ja verkostoitumaan. Tapahtuman järjestää Suomen Aspergeryhdistys.

Lehdistiötiedote: Vertaisosaaja auttaa selviytymään autismikirjon diagnoosin jälkeen

Kun itse tai oma lähiomainen on saanut autismikirjon diagnoosin, on tärkeää saada puhua jonkun saman kokeneen kanssa, selviää Autismi- ja Aspergerliiton Arjessa alkuun -projektin teettämästä selvityksestä.

Seuraava Tukinetin autismi-chatti järjestetään 16.10.2017 kello 18-19:30

Autismi- ja Aspergerliitto järjestää Tukinetissä Autismi-chatteja. Chattien tarkoituksena on tarjota paikka kokemusten ja vertaistuen jakamiselle. Autismi-chatit pidetään syksyllä 2017 noin joka 3. viikko. Chatin pituus on 1,5 h/kerta.

Vuoden 2018 tuetut lomat haettavissa!

Maaseudun Terveys- ja Lomahuolto ry järjestää yhteistyössä Autismi- ja Aspergerliiton sekä ADHD-liiton ja Aivoliiton kanssa tuettuja lomia. Vuoden 2018 tuetut lomat ovat nyt haettavissa.

Vertaisosaajatoiminnassa oma elämänkokemus muuttuu arvokkaaksi

Kun itse tai oma lähiomainen on saanut autismikirjon diagnoosin, on tärkeää saada puhua jonkun saman kokeneen kanssa, selviää Autismi- ja Aspergerliiton vertaisosaajille tehdystä kyselystä.

Ehdota liitolle vuoden 2017 vapaaehtoista!

Tunnetko yhdistyksestäsi jonkun, joka on uuttera vertaisryhmän vetäjä, väsymätön kuuntelija ja kannustaja, yhdistyksen tukipilari tai näkymätön työmyyrä, joka ansaitsisi tulla huomioiduksi tekemästään vapaaehtoistyöstä autismikirjon parissa?

Tunne autismi -tapahtuma kutsuu Heurekaan 28.10.!

Liitto viettää syksyllä 20-vuotisjuhlaa järjestämällä kaikille avoimen autismitapahtuman 28.10. tiedekeskus Heurekassa. Ohjelmassa on mielenkiintoisia luentoja ja vertaisosaajien sekä kokemusasiantuntijoiden puheenvuoroja. Lisäksi viihteellinen oheisohjelma, jossa esiintyy mm. äänitaiteiteilija RudiRok. Tapahtuman yhteydessä on mahdollisuus vierailla tiedekeskuksen näyttelyissä puoleen hintaan!

Vaikuta autismikirjon aikuisten palveluihin

Auta meitä parantamaan autismikirjon AIKUISILLE suunnattuja palveluja ja hoitokäytäntöjä Suomessa ja kautta Euroopan.

Seuraavat