Tervetuloa Autismikirjo ja ikääntyminen -verkkosivuille!

Näille sivuille on koottu kohderyhmittäin tietoa ikääntymisestä autismin kirjolla.

Sivut ovat osa Autismi- ja Aspergerliiton kotisivuja ja ne on tuottanut liiton hallinnoima ja RAY:n rahoittama Aktiivinen ikääntyminen autismin kirjolla -projekti.

Verkkosivun yläpalkeissa näkyvät valokuvat ovat Marjut Nevalaisen ottamia. Kuvissa on Anna. Hän kuuluu siihen autismikirjon joukkoon, joka ei koskaan ole saanut virallista diagnoosia. Annan tarinan voit lukea täältä >>

Keräämme palautetta verkkosivuista, jotta voimme kehittää niitä.

Anna palautetta täällä >>

Aktiivinen ikääntyminen autismin kirjolla -projekti

Projekti on toiminut Raha-automaattiyhdistyksen rahoittamana vuosina 2013-2016. Projektin puitteissa on toteutettu ympäri Suomea eri yhteystyökumppaneiden kanssa paikallisia kehittämishankkeita. Hankkeiden tavoitteena on ollut kehittää uusia ikääntyneiden autismikirjon henkilöiden tarpeista lähteviä toimintamalleja.

Paikallisia kehittämishankkeita toteuttaneet yhteistyökumppanit:

• Autismisäätiö
  • Eskoon sosiaalipalvelujen kuntayhtymä
  • Honkalampi-säätiö
  • Kolpeneen palvelukeskus
  • Kårkulla samkommun
  • Pirkanmaan sairaanhoitopiirin kuntayhtymä / Kehitysvammahuollon toimialue
  • Rinnekoti-Säätiö
  • Vaalijalan kuntayhtymä

Tiedon levittämiseen osallistuneet yhteistyökumppanit:

• Suomen Autismiyhdistys ry.
  • Pohjois-Savon neurologiset erityisvaikeudet ja autismikirjoyhdistys, Eijsveikeet, Kuopio
  • Tampereen seudun Aspergerin syndrooma- ja Autismiyhdistys ry TSAU!
  • Turun seudun Autismi- ja ADHD- yhdistys Aisti ry.
  • ja muut liiton jäsenyhdistykset
  • Vanhustyön keskusliitto ja Omaishoitajat ja Läheiset -Liitto ry.

kuvitus-etusivu
Sivuilla näkyvät maalaukset ovat taitelija Tuuli Aution Piirteitä-akvarellisarjasta.

Vuonna 1997 perustetun Autismi- ja Aspergerliiton tarkoituksena on edistää ja valvoa autismin kirjon henkilöiden ja heidän läheistensä etujen ja tasa-arvon toteutumista yhteiskunnassa.

Liiton jäseniä ovat eri puolilla Suomea toimivat jäsenyhdistykset. Sosiaali- ja terveysministeriö (STEA) tukee liiton toimintaa.
Tutustu toimintaamme>>