Ajankohtaista -palsta

Tutkimus autismikirjon naisten äitiydestä

Satakunnan ammattikorkeakoulun opiskelija Minna Kraappa on tehnyt opinnäytetyön aiheesta autismikirjon naiset ja äitiys.

9.5.2018 Haku vertaisryhmän ohjaajakoulutukseen käynnistyy!

Hae mukaan kaksipäiväiseen vertaisryhmän ohjaajakoulutukseen, joka järjestetään syyskuun 15.-16.päivä Turussa.

Kysely ammatillisissa opinnoissa saadusta tuesta

Keräämme tällä kyselyllä tietoa autismikirjon henkilöiden ammatillisissa opinnoissa saamasta tuesta.

Teemailta autismikirjon lasten ja nuorten vanhemmille

Onko suunta hukassa? Mietitkö mistä voi saada apua arkeen? Mitä tukea on olemassa? Mistä niitä haetaan?

Autismikirjo tutuksi -koulutussarja Helsingissä 24.4.-5.6.!

Koulutussarjan aiheina on mm. autismikirjo, esteetön vuorovaikutus, aistimaailma ja haastava käyttäytyminen. Osioihin voi osallistua erikseen tai kokonaisuutena koko luentosarjaan. Ilmoittaudu mukaan!

Autsimi- ja Aspergerliiton vertaisosaajakoulutus järjestetään syksyllä Oulussa. Hae mukaan!

Vertaisosaajat antavat tukea, kun autismikirjon diagnoosi on tuore. Haemme toimintaan mukaan uusia vertaisosaajia, joilla itsellään tai autismikirjon henkilön perheenjäsenenä on kokemusta diagnoosin saamisesta. Tärkeää on, että vertaisosaajalla on halu antaa vertaistukea toisille.

Miltä tuntuisi, jos et voisi koskaan käydä elokuvissa, tapahtumissa tai leikki- ja liikuntapaikoissa?

Autismi- ja Aspergerliiton ja SuperParkin yhteistyössä syntynyt aktiviteettipuiston yksityisvuoro karsii aistiärsykkeitä ja mahdollistaa SuperPark-vierailun myös heille, joille vapaa-ajanvietto julkisilla paikoilla on normaalisti rajoittunutta.

Ei myytävänä! -kansalaisaloite eduskunnan lähetekeskusteluun

Vammaisjärjestöjen yhteinen Ei myytävänä! -kansalaisaloite nousee eduskunnan lähetekeskusteluun torstaina 5.4.2018 noin klo 17.00 alkaen.

Autismikirjon henkilöiden aistimaailma on erityinen

2.4. vietetään YK:n julistamaa kansainvälistä autismitietoisuuden päivää (WAAD - World Autism Awareness Day). Autismi- ja Aspergerliitto levittää autismitietoa WAAD-päivänä alkavalla autismitietoisuuden viikolla 2.-8.4. Liitto kannustaa viikon aikana ottamaan huomioon ympäristön aistimaailman järjestämällä kouluihin, työpaikoille ja julkisiin tiloihin hiljaisen huoneen.

Vastaa kyselyyn vammaisten henkilöiden oikeuksista

Vammaisfoorumi kerää kokemuksia vammaisten henkilöiden oikeuksien tilasta Suomessa.

Seuraavat