Ajankohtaista -palsta

Seuraava Tukinetin autismi-chatti järjestetään 12.12. kello 18–19.30

Autismi- ja Aspergerliitto järjestää Tukinetissä autismi-chatteja. Chattien tarkoituksena on tarjota verkon välityksellä paikka kokemusten ja vertaistuen jakamiselle. Autismi-chatit pidetään keväällä 2018 noin joka kolmas viikko. Chatin pituus on 1,5 h/kerta.

Osallistu verkkokyselyyn lasten ja nuorten liikkumisen yhdenvertaisuudesta

Nuorisotutkimusverkosto tekee lapsille, nuorille ja heidän huoltajilleen verkkokyselytutkimusta liikuntaharrastusten yhdenvertaisuudesta ja tasa-arvosta.

Vammaisfoorumi ry:n hallituksen puheenjohtaja kuntoutuksen kilpailutuksista: ”Tilanne on kestämätön”

Vammaisfoorumi ry teetti lokakuussa 2018 jäsenjärjestöilleen kyselyn Kelan tekemistä vammaisten henkilöiden vaativaa lääkinnällistä kuntoutusta koskevista kilpailutuksista. Lähes kaikki jäsenjärjestöt vastasivat kyselyyn. Jäsenjärjestöihin kuuluu noin 280 000 vammaista tai pitkäaikaissairasta henkilöä.

Palveluneuvonta peruttu 6.11.2018

Palveluneuvonta on peruttu tiistaina 6.11.

Teemailta autismikirjon ja ADHD lasten ja nuorten vanhemmille

Itäisen Uudenmaan ADHD- ja autismiyhdistys ITUA ry sekä ADHD-liitto, Autismi- ja Aspergerliitto järjestävät illan, jonka aiheena on perheille suunnatut yhteiskunnan tuet, palvelut ja niihin ohjautuminen tiistaina 4.12.2018 klo 16.30-19.30. Illan aikana kuullaan palveluiden lisäksi myös perustietoa adhd:sta ja autismikirjosta.

Haku kokemusasiantuntijakoulutukseen on käynnistynyt!

Autismi- ja Aspergerliiton vuoden 2019 kokemusasiantuntijakoulutus järjestetään Oulussa. Haku koulutukseen on käynnistynyt.

Ei myytävänä! -kansalaisaloitteen taustajärjestöt huolissaan

Ei myytävänä! -kansalaisaloitteen taustajärjestöt ovat syvästi huolissaan. Kansalaisaloite raukeaa, jos sitä ei ehditä käsitellä nykyisellä hallituskaudella. Vaakalaudalla on myös kansalaisaloitejärjestelmän uskottavuus demokratian edistäjänä ja kansalaisten vaikuttamisen väylänä.

Autismin talvipäivien valmistelut ovat käynnissä

Autismin talvipäivät kestävät kaksi päivää, joka on puoli prosenttia koko vuoden kestosta. Se on lyhyt hetki, jota kuitenkin valmistellaan Autismi- ja Aspergerliitossa vuoden ympäri.

Esitys uudeksi vammaispalvelulaiksi on jätetty eduskunnalle 27.9.2018

Uuden vammaispalvelulain tavoitteena on turvata vammaisille henkilöille riittävät ja sopivat palvelut yhdenvertaisesti sekä vahvistaa itsemääräämisoikeutta ja osallisuutta. Lain on tarkoitus tulla voimaan 1.1.2021.

Seuraa Tunne autismi -tapahtumaa suorana!

Etkö pääse huomenna Turkuun? Ei huolta, voit seurata Tunne autismi -tapahtumaa vaikkapa kotisohvaltasi.

Seuraavat